SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE UCZNIÓW W TEORII I PRAKTYCE SZKOLNEJ- POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA.
Termin:
21 czerwca 2022, godz. 09:00-13:00
Typ:
Szkolenie
Status:
Otwarte
Czas trwania:
4 godz. dydaktyczne
Cena:
300 zł
Miejsce:
WEBINAR
O szkoleniu / programie:
Cena za szkolenie jest od każdej uczestniczącej osoby.
W przypadku zamówienia szkolenia dla kadry pedagogicznej szkoły, cenę ustalamy indywidualnie. W tym celu proszę napisać e-maila na otus@otus-szkolenia.pl
JEŻELI ZROZUMIESZ NA CZYM POLEGA ORGANIZACJA ZAJĘĆ POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ, CZYM JEST SPECJALNE KSZTAŁCENIE, BĘDZIESZ MÓGŁ/MOGŁA ZNACZNIE OGRANICZYĆ WYDATKI NA TEN CEL, A UCZEŃ W OGÓLE NIE STRACI.
DLATEGO ZAPRASZAMY TEŻ ORGANY PROWADZĄCE NA TO SZKOLENIE, A TAKŻE WIZYTATORÓW KURATORIÓW OŚWIATY Z CAŁEJ POLSKI, BY UZBROIĆ WAS W ARGUMENTY CHRONIĄCE PRZED NADMIAREM, WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚĆ PRAWIDŁOWEGO STOSOWANIA PRAWA.
Będziemy też omawiać nowe standardy zatrudniania specjalistów w placówkach i szkołach od dnia 01.09.2022!
Cele szkolenia: Przybliżenie zależności między diagnozą a trafnością udzielanego wsparcia uczniom oraz zadań szkoły oraz samorządu wynikających z obowiązku realizacji przepisów rozporządzenia w sprawie pomocy psychologiczno – pedagogicznej i wymagania państwa „Szkoła wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”.
Program szkolenia:
- Co wiemy o rozwoju uczniów?
- Pomoc psychologiczno - pedagogiczna w szkole w świetle zmian w przepisach prawa oświatowego.
- NOWE STANDARDY W ZATRUDNIANIU SPECJALISTÓW OD 01.09.2022- wszystko, co musi wiedzieć dyrektor i organ prowadzący.
- Od diagnozy do planowania działań w zakresie wspierania rozwoju uczniów – formy organizowanej pomocy.
- Zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej- jak je właściwie odczytać i stosować?
- Wdrażanie zaleceń- w jakim zakresie, w jakim czasie i na czyich warunkach?
- Postępowanie szkoły w przypadku, kiedy orzeczenie/opinia wykazuje wady, błędy.
- Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu- dlaczego w większości nie jest przyjęty przez wizytatorów fakt, że nie wszystkie zalecenia szkoła/przedszkole może realizować? Jak uzasadniać wybór zadań i czy wszystkie zalecenia trzeba wykonać i w jakich proporcjach?
- Powiązanie zapisów w orzeczeniu/opinii z obowiązkiem realizacji przez szkołę/przedszkole odpłatnych zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznych. Dlaczego tu potrzebny jest umiar?
- Planowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej w toku bieżącej pracy z uczniami.
- Zintegrowanie działań w szkole podstawą skutecznego wparcia psychologiczno – pedagogicznego uczniów.
- Kształcenie specjalne a pomoc psychologiczno – pedagogiczna.
- Rozgraniczenie zadań szkoły (przedszkola, placówki) z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej i kształcenia specjalnego.
- Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i opinie poradni psychologiczno – pedagogicznych (innych poradni specjalistycznych) a planowanie i realizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Efektywność udzielanego wsparcia uczniom.
Organizacja:
Podana cena jest od osoby.
W przypadku udziału całego grona pedagogicznego z jednej szkoły/przedszkola i z jednego organu prowadzącego cenę kształtujemy indywidualnie.
W tym celu proszę napisać na adres otus-szkolenia@wp.pl