SPECJALNE POTRZEBY UCZNIÓW W TEORII I PRAKTYCE- ORGANIZACJA I FINANSOWANIE ZAJĘĆ POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ. DLA SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI /RADY PEDAGOGICZNE/
Termin:
24 maja 2022, godz. 09:00-13:00
Typ:
Szkolenie
Status:
Otwarte
Czas trwania:
4 godz. dydaktyczne
Cena:
380 zł
Miejsce:
zdalne
O szkoleniu / programie:
Dla zainteresowanych całych rad pedagogicznych ustalamy cenę indywidualnie. W tym celu należy napisać do nas na adres otus@otus-szkolenia.pl
Program szkolenia:
- Co wiemy o rozwoju uczniów?
- Pomoc psychologiczno - pedagogiczna w szkole w świetle zmian w przepisach prawa oświatowego.
- Od diagnozy do planowania działań w zakresie wspierania rozwoju uczniów – formy organizowanej pomocy.
- Zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej- jak je właściwie odczytać i stosować?
- Wdrażanie zaleceń- w jakim zakresie, w jakim czasie i na czyich warunkach?
- Postępowanie szkoły w przypadku, kiedy orzeczenie/opinia wykazuje wady, błędy.
- Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu- dlaczego w większości nie jest przyjęty przez wizytatorów fakt, że nie wszystkie zalecenia szkoła/przedszkole może realizować? Jak uzasadniać wybór zadań i czy wszystkie zalecenia trzeba wykonać i w jakich proporcjach?
- Powiązanie zapisów w orzeczeniu/opinii z obowiązkiem realizacji przez szkołę/przedszkole odpłatnych zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznych. Dlaczego tu potrzebny jest umiar?
- Planowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej w toku bieżącej pracy z uczniami.
- Zintegrowanie działań w szkole podstawą skutecznego wparcia psychologiczno – pedagogicznego uczniów.
- Kształcenie specjalne a pomoc psychologiczno – pedagogiczna.
- Rozgraniczenie zadań szkoły (przedszkola, placówki) z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej i kształcenia specjalnego.
- Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i opinie poradni psychologiczno – pedagogicznych (innych poradni specjalistycznych) a planowanie i realizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Efektywność udzielanego wsparcia uczniom.