OCENIANIE WEWNĄTRZSZKOLNE JAKO INTEGRALNA CZĘŚĆ SYSTEMU DYDAKTYCZNEGO SZKOŁY. MOTYWACYJNA ROLA OCENY
Termin:
16 stycznia 2025, godz. 15:00-18:00
Typ:
Szkolenie
Status:
Otwarte
Czas trwania:
3 godz. dydaktyczne
Miejsce:
ZDALNIE DLA RADY PEDAGOGICZNEJ
O szkoleniu / programie:
Wycena indywidualna szkolenia rady pedagogicznej. W tym celu należy do Nas napisać na otus-szkolenia@wp.pl
Osoby, chcące wpisać się na to szkolenie indywidualnie (poza zgłoszeniem całej rady pedagogicznej szkoły) płacą za siebie 450,00 zł netto.
Cele szkolenia: Przybliżenie zależności między oceną szkolną a organizowaniem i realizacją procesów edukacyjnych w szkole, w tym między planowaniem dydaktycznym a formułowaniem wymagań na stopnie szkolne w kontekście realizacji podstawy programowej. Osadzenie celów oceniania wewnątrzszkolnego i jego relacji do systemu egzaminów zewnętrznych w kontekście tworzenia optymalnych warunków do wszechstronnego rozwoju ucznia.
Program szkolenia:
Ø Ocenianie szkolne w przepisach prawa oświatowego, w teorii i praktyce szkolnej.
Ø Istota i cechy oceny szkolnej. Ocena obiektywna czy ocena sprawiedliwa?
Ø Struktura i główne założenia podstawy programowej – od wymagań na stopnie szkolne (PSO) do planu wynikowego nauczyciela. Cele kształcenia a wymagania na stopnie szkolne.
Ø Monitorowanie realizacji i efektów podstawy programowej.
Ø Sztuka motywacji a ocenianie wewnątrzszkolne.
Ø Ocenianie wspierające a ocenianie sumujące.
Czas trwania szkolenia: 3 godziny
Korzyści z uczestnictwa:
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się:
Ø Jakie są obowiązki nauczyciela (szkoły) w zakresie oceniania uczniów.
- Jaki może być wpływ oceniania na sytuacje szkolną uczniów.
- W czym ocenianie ma uczniom pomóc, a jakie są (mogą być) skutki podstawowych błędów w dydaktyce i ocenianiu. Jak tych błędów unikać.
- Jak osiągać cele nowoczesnego oceniania.
- W jaki sposób formułować wymagania na poszczególne stopnie szkolne.
Szkolenie jest prowadzone w formie wykładu (I część wprowadzająca) oraz konwersatorium (II część odnosząca się do formułowania wymagań na stopnie szkolne), z wykorzystaniem metod pracy bazujących na wiedzy i doświadczeniu uczestników.
W trakcie szkolenia przewiduje się dyskusję (sesję pytań – odpowiedzi) odnoszącą się do problemów zgłaszanych przez uczestników.