SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE UCZNIÓW W TEORII I PRAKTYCE SZKOLNEJ. FINANSOWANIE POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ. SZKOLENIE DLA SAMORZĄDÓW I DYREKTORÓW SZKÓŁ/PRZEDSZKOLI.
Termin:
4 grudnia 2024, godz. 10:00-14:30
Typ:
Szkolenie
Status:
Otwarte
Czas trwania:
4 godz. dydaktyczne
Cena:
440 zł
Miejsce:
WEBINAR
O szkoleniu / programie:
BARDZO POTRZEBNE SZKOLENIE PRZED PLANOWANIEM ARKUSZY ORGANIZACYJNYCH SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI NA KOLEJNY ROK SZKOLNY.
Czy naprawdę te zajęcia aż tyle muszą nas kosztować i naprawdę tak duża ilość godzin planowana w szkolno-przedszkolnej organizacji jest konieczna?
Nie przepłacaj, nie zamęczaj ucznia, pomagajmy rozsądnie- o tym będziemy mówić podczas szkolenia.
Podamy argumenty potrzebne w rozmowie z roszczeniowym rodzicem, z wizytatorem, z dyrektorem i organem prowadzącym.
Podamy nowe rozwiązania prawne i organizacyjne w szacowaniu potrzeb oświatowych na te zadania w roku 2025 r.
Program szkolenia:
- Formy organizowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu. Rozpoznanie zapisów w arkuszach.
- Przydział zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej zatrudnionym specjalistom do ich pensum- czy słusznie?
- Co wiemy o rozwoju uczniów? Wiedza niezbędna do rozsądnego planowania ilości zajęć.
- Czy ilość planowanych zajęć idzie w parzy z realnymi potrzebami? Jak to zweryfikować?
- Czy wszystkie zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w orzeczeniach należy wykonywać? W jakiej częstotliwości?
- Orzeczenia a IPET- co powinien o nich wiedzieć organ prowadzący?
- Różnica pomiędzy wydaną opinią a orzeczeniem- co trzeba, a co można wdrożyć?
- Ścieżka zindywidualizowana- jak poradzić sobie przy organizacji? A może nie przyjąć w ogóle?
- Nowe standardy w zatrudnianiu specjalistów w powiązaniu z art. 42 d ust.13 ustawy- czy jesteśmy skazani na nadwyżki w zatrudnieniu?
- Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu- dlaczego wizytator wymaga więcej i jaka powinna być postawa i reakcja dyrektora na proponowany nadmiar?
- Finansowanie- czyli zdania samorządu i porozumienia z dyrektorami jednostek oświatowych. Standardy, prowadzenie dialogu, sposób na ograniczenie wydatków, dobre praktyki.